Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Veckan som gått

Publicerad 2013-06-21 15:09:27 i Allmänt,

Så var vecka 2 avverkad och tiden bara flyger iväg. Förra helgen åkte jag och några av tjejerna till bangkok för lite aircondition och inköp av lakan. Vi fick både ac och nya lakan till barnens sängar.
När vi kom tillbaka till singburi så hade nya volontärer anlänt. Så nu delar jag rum med 3 tjejer från Sverige. Det funkar jättebra, man är väl lite mamma:) jag är ju typ 20-år äldre.

I måndags när vi kom till barnhemmet möttes jag av Arnusorn, Nisa och Ponopong. Dom var jätteglada och sprang bort till duscharna. Infektionerna hade lagt sig och läkt bra. Fick ju tyvärr muta en av lärarna med ett armband så att hon skulle ge dom deras medicin.
Vi lockade även med oss några andra barn till duscharna, men dom blev nog rädda för dom kom inte tillbaka nästa dag. Det är bara lilla Ing som följer mig hack i häl som en liten skugga.
Hon är så underbar och jag hade mer än gärna tagit med henne hem så hon kan få en bra utbildning och allt annat som hon inte kan få här i Thailand, saker som är självklara för våra barn därhemma.
En ren säng
En dusch
Rena kläder
Mat som mättar
Men framförallt en kram eller famn att få mysa i.

Denna vecka har vi börjat med att byta ut alla lakan, tagit hit alla till centret för att få tvättade. Vi har tvättat nästan alla filtar för hand och dom var väldigt skitiga kan jag sälja.
Tjejerna som tagit på sig arbetet med att byta alla lakan fick fullt av bett på sina kroppar så det är nog fullt med bedbuggs i barnens sängar.(dom är värda en guldmedalj)
Köpte spray så idag har dom sprayat överallt men vi får nog köpa mer imorgon.
Blev även en ny vända till sjukhuset. Allas infektioner hade läkt fint så vi fick lite nya mediciner som skulle räcka till en vecka till sen ska dom vara ok.
Tog med 3 nya barn som vi sett har samma infektioner så nu har vi 6 barn dom ska duschas och smörjas varje dag.
Efter sjukhuset var det dax för lunch. Denna gången frågade vi barnen vad dom ville ha och deras blickar gick mot KFC
Tror aldrig dom varit där men vi sa ok för vi ville ha lite AC.
Denna KFC stund är något av det underbaraste jag sett på länge.....
Att få se 6 barn med varsitt fullt glas med is och cola får en att bara smälta. Denna glädje och tacksamhet som dom visar är otrolig!
När maten kom så fick barnen kniv och gaffel. Barnen har nog aldrig använt en kniv så vi fick skära till alla. Hungriga var dom iallafall. Slurp sa det och sen var allt uppätet.
På väg tillbaka började en av pojkarna gråta, han ville nog inte åka tillbaka till barnhemmet. Alla barnen såg lite ledsna ut när vi lämnade dom för att åka tillbaka till centret. Men vi ska faktiskt jobba på barnhemmet hela helgen, inte för att vi måste utan för att vi vill. Så i helgen ska vi bara leka, duscha och kramas i massor.

När vi kom tillbaka till centret hade min fot svullnat upp igen pga ett infekterat myggbett.
Så det blev en moppetur till den lokala kliniken för lite omplåstring och piller. Tror jag kommer sova gott inatt.
Trevlig midsommar på er alla❤❤❤❤❤








Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela