Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Vecka 3

Publicerad 2013-06-28 15:32:41 i Allmänt,

Då är vecka 3 avklarad! Måste erkänna att jag börjar känna mig rättså trött nu. Både fysiskt och psykiskt.
Fysiskt p.g.a att värmen gör att hela kroppen svullnar så de känns som man tio kilo tyngre.....samt alla bett som jag lyckats dra på mig. Min infekterade fot har äntligen börjat bli bättre så jag hoppas att jag ska kunna få mig ett par sköna fotmassager innan jag åker hem.
Psykiskt p.g.a att man hela tiden ser så  mycket misär och det är så mycket som behövs göras men min tid här kommer tyvärr inte räcka till. Kommer kännas så tungt att lämna nästa vecka. Fick erbjudande idag att komma tillbaka och jobba för organisationen i 6 månader. Känns så lockande men totalt omöjligt :(
 
Denna vecka har vi iallafall blivit klara med byta lakan projektet :) Bara några filtar till som ska tvättas. Får fortsätta nästa vecka.
Nästa vecka kommer det många nya volontärer så jag ska försöka starta lite olika projekt som vi kan jobba med. T ex ska vi försöka bygga om nere i "duschhörnan" så att barnen kan få något som liknar duschar. Vi ska även försöka fortsätta med att städa i omklädningsrummen men det är så svårjobbat. Mest p.g.a av värmen för man blir helt slut av minsta ansträngning men också för att allt är så skitigt. Många av barnens kläder ligger bara slängda på marken och det är nästan totalt omöjligt att få rent. 
 
Ikväll har vi sagt hej då till Louise som åker hem till Falsterbo. Tyvärr blev det ett hastigt hej då men hoppas vi hörs av hemma i Sverige.
 
Imorgon åker jag till Bangkok för lite avkoppling. Ska försöka ladda upp lite bilder i helgen från veckan som gått.
 
Trevlig helg <3
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela