Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Lite bilder

Publicerad 2013-06-15 17:52:00 i Allmänt,

 
Twinhouse där jag bor
 
 
 
Gymmet... har aldrig provat
 

Duschen är däremot provad ett antal gånger.   
 



Friterat bröd och melon till frukost 
 
Pojkarnas sovsal
 

I denna balja ska 150 flickor tvätta sig
 

Thai toa


Lite nya bollar ska inhandlas
 
 

Ny pissoar till pojkarna
 
 
 
 

Det fanns inga rengöringsmedel till toaletter så jag åkte i väg snabbt och köpte ett lager. 
 
 
Flickan fyllde år så vi köpte en liten present.
 
'
På detta golvet sover 70 pojkar. Men det lär braka inom kort
 
 
 
Duschrum
 
Inhandling av hygienartiklar
 
 
 
Tvål från Victoriasoap
 
 
Många sår som ska tvättas rena varje dag 
 
 
  
 
 
På sjukhuset med Nisa, Ponopong och Arnusorn. Tappra små hjältar
 
Efter doktorn tog jag dom till en restaurang där dom fick välja precis vad dom ville :) 
Det var en stor upplevelse att bara få komma utanför barnhemmets grindar
 
En nyduschad och insmord Nisa.
 
 
P-One vår kordinator
 
Saftkalas
 
 
 
Mada tant
 
 
 
Iiiing som vill följa med mig hem
 
 
 
 
'
 
 
 
Min goa roomie som som nu lämnar mig för ett annat projekt:( kommer sakna dig Linda 
 
Åhhh vad jag längtar till måndag  då jag får träffa alla små sötingar <3<3<3

Kommentarer

Postat av: Pernilla

Publicerad 2013-06-15 18:00:03

Mia du är helt fantastisk!!! <3

Postat av: Ewa

Publicerad 2013-06-18 12:07:31

Vilka fina bilder och vilka söta barn. Jag beundrar dig och dina medvolentärer. Ni gör ett bra arbete för små liven som har det svårt.

Svar: Tack Ewa! Vi kämpar på så gott det går.:)
Mia Olrog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela