Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Fungerande dator...

Publicerad 2013-06-14 12:53:29 i Allmänt,

Trodde min dator hade havererat så jag bad en av tjejerna här på centret och kolla på den. Hon tryckte på ON-knappen och den fungerade....jaja man kan inte va bra på allt.:)
 
Nu har jag varit här i snart 1 vecka och tiden har bara sprungit iväg. Min plan var ju att undervisa i engelska i 2 veckor och jobba på barnhemmet 2 veckor. Men jag kommer vara alla mina 4 veckor på barnhemmet för där är så mycket att göra.
 
I tisdags när vi kom till barnhemmet forsatte några med att måla pojkarnas pissoar och några andra städade i volontärernas förråd.
Jag, Natascha och vår kordinator P-one åkte in till stan och köpte plastbackar så vi kan sortera och få ordning på alla verktyg.
 
Dagen forsatte med omplåstring och liten promenad till läkarkliniken med några av barnen. Tyvärr är ju inte personalen på kliniken så villig att ta sig an dom. Varför har vi inte riktigt fått svar på men det handlar säkert bara om pengar.
 
Det var iallafall i måndags vi la märke Arnusorn. Vi hade jättesvårt att få kontakt med honom och vi har fått reda på att han har något handikapp. Han skulle egentligen bo på ett annat barnhem men dom ville inte ha honom. På detta han är på nu är han välkommen men dom tar inget vidare hand om stackarn. Vi tog honom till kliniken i måndags men dom gjorde inget. Man kunde riktigt se hur ont han hade p.g.a infektionen på huvudet.
I tisdags skrev på jag på min Facebook sida att vi verkligen behöver ekonomiskt stöd här nere till läkarbesök, mediciner och hygienartiklar. Efter mitt inlägg har jag fått underbar respons och så många har öppnat sina plånböcker och verkligen hjälpt till. 
 
I torsdags tog jag Arnusorn, Nisa och Ponopong till sjukhuset i Singburi. Det var mycket trassel att få dit dom, känns lite som lärarna inte vill få dom läkarundersökta eftersom dom då kommer se att hur dålig kondition barnen egentligen är i. Det visade sig att alla hade olika infektionen. Arnusorn och Nisa är dom som är mest infekterade i huden. Läkaren sa att det är pga av dålig hygien, värme, skitiga kläder och lakan. Lakanen i barnens sängar har nog aldrig blivit bytta och deras kläder blir dåligt tvättade. 
Väl hemma från sjukhuset slängde jag snabbt i mig lite mat och åkte sen  till Tesco för att inhandla nytt material till förbandslådan som vi kan ha i volontärförrådet. Helt slut efter så jag däckade efter min dusch.
 
Wifit här ute på vischan är lite segt så några bilder kan jag tyvärr inte ladda upp här så är du intresserad få du kolla via min facebook-sida istället.
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Postat av: Anki

Publicerad 2013-06-16 22:42:13

Känns som du är i ditt rätta element,oj vad du måste känna dig nöjd med vad du gör!Underbart/kramar

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela