Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Mysig helg ❤❤❤

Publicerad 2013-06-23 14:53:39 i Allmänt,

Haft världens mysigaste helg med alla barnen.
När vi körde in på skolgården var det full aktivitet. Barnen hade sina vanliga kläder denna dagen, fast kan väl knappast kalla det kläder:( snarare söndriga och skitiga lasar.
Vi började med att ta med ett gäng barn för duschning. När vi kom dit var där redan många som höll på att duscha. Så värst rena blir dom nog inte eftersom dom duschar med kläderna på och har varken tvål eller schampo.
Jag har ju köpt en hel hink med tvål och schampo så det var bara att försöka få barnen att ta av sig kläderna och börja med att tvätta dom. Några blev väldigt generade men efter ett tag kändes dom rättså bekväma.
Det sorgliga är ju att dom inte har några rena kläder att ta på sig efter dom duschat:( turligt nog hade jag Hannes alla gamla fotbollskläder som jag delade ut till dom mest behövande så jag kunde få en chans att tvätta deras kläder. Tydligen har dom bara 1 tröja 1par shorts eller 1 st klänning förutom sina skoluniformer, underkläder är det bara ett fåtal som har.
Ska försöka köpa lite nya kläder till barnen när jag åker till bangkok nästa helg!
Nu dör tyvärr mitt batteri:( ha en bra dag därhemma !!

Kommentarer

Postat av: anki

Publicerad 2013-06-24 23:01:17

Hej Majsan! Jag är mäkta imponerad av ditt tuffa arbete!Behöver du mer pengar, vill gärna hjälpa till på något sätt. Ge inte upp kramar till dig och alla er som kämpar!

Svar: Hej!Åhh du har hjälpt till redan :) Tror jag klarar mig för denna gången för detta kommer definitivt inte bli sista gången :) men det tror jag redan du förstått.
Kram i massor ses om några veckor. Hälsa resten därnere
Mia Olrog

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela