Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Första dagen på barnhemmet!

Publicerad 2013-06-10 14:36:37 i

Idag har jag varit på barnhemmet hela dagen! Jobbigt att se misären barnen lever i. Finns så otroligt mycket som behöver göras och knappt inga resurser.
Den thailändska staten ställer upp med 30% av kostnaderna, resten kommer från privata donationer. Men det räcker inte.
Barnen är fulla av löss och man kan se hur de kryper i håret på dom stackarna. Tyvärr kan vi inte göra så mycket åt detta. Avlusa 275 barn är totalt omöjligt.
Vi hittade tre st barn som hade variga öppna sår. Tog dom till doktorn men dom gjorde inte så mycket. Dom fick lite antibiotika men eftersom barnen inte har någon vuxen som ser till dom så kommer dom aldrig komma ihåg att ta sin medicin.
Det är så frustrerande att de är så dåligt organiserat här. Det finns som sagt så mycket att göra men så lite resurser och lärarna på skolan verkar inte alls bry sig om barnen! Fick höra att man måste ge barnen saker i smyg annars tar lärarna det till sig själv!
Mitt mission denna vecka blir att se till så att pojkarna kan få nya lakan. Dom har bara vars ett och det har definitivt aldrig blivit tvättat.
Så ni som har donerat pengar!!! Tusen tack!!
Några av pojkarna kan säker få sova på ett rent lakan denna veckan.
Tyvärr har min dator havererat och det går inte att ladda upp några bilder här, så vill ni se bilder får ni kolla på min Facebook sida istället.
Ha en fin dag❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela