Min Volontärresa

följ med mig på min resa i Thailand.

Bangkok

Publicerad 2013-06-29 12:44:15 i Allmänt,

Gudars vad man helt plötsligt uppskattar aircondition, en säng utan ohyra, en skön kudde, en dusch som har mer än en stråle  och risfri middag. Just nu ligger jag bara och njuter för fullt och känner att tröttheten så smått smyger sig på. Ikväll blir det en god middag ute i Bangkoks vimmel tillsammans med lite folk som man umgåtts med under dessa veckorna, ska bli kul. Försöker ladda upp lite bilder från veckan som gått.
 
Fortsatt trevlig lördag <3
 Lakan till barnens sängar
 Glada nyduschade pojkar
Nisa och Ing
Får mitt hår flätat av Koh som är mästare på flätor
 
Även korthåriga flickor ska ha tottar
 
 
Panapong och Anthip iklädda Hannes urväxta fotbollströjor
 
Non som jag jobbar med på barnhemmet
Louise tar avsked med ett av barnen, jobbigt:(
 

 Blandar cement till plattsättning
 
 
 
 
 
Dreamteam
Kokerskan tvättar riset.
 
 
 
 
Självklart finns det nu en HIF-tröja på barnhemmet
 
 
 
 
 
 
 
Tröstar en lite ledsen Ing som fått känna på lärarens pekpinne :(
 
 
 
 
 
 
Bunkrar upp med plåster och bandage
 
 
 
<3
 
 
 
 
 
 
 
Hanna Och Josefine i projekt tvätta filtar
 
 
 
Tuck
 
 
 
 
Ska bränna sopor
 
 
 
 
 
 
 
 
 
Återbesök på sjukhuset
 
 
Efter sjukhuset bjöd vi alla på KFC, stor upplevelse för dom. Allt slank ner på två röda. Glada och nöjda barn.
 
 
 
Mina två roomies, trötta efter en slitsam dag på barnhemmet :)
 
 
Mitt infekterade myggbett.
 
 
Efter 1 veckas pencillin är jag nu helt återställd
 
 
Avlopp :( mindre hygieniskt
 
 
 
 
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här
Publiceras ej

Kategorier

Arkiv

Prenumerera och dela